Odgajanje dobrih ljudi Svi znamo koliko su ljubaznost, suosjećanje i strpljenje važni u odnosu s djecom. No, nije svaki dan idealan. Osim obiteljskog života svatko od nas proživljavaju vlastite stresove i opterećenja. Kada se javi naša reakcija na stres, sve što znamo o idealnom odgoju zapravo pada u vodu. Kako upravljati vlastitim emocijama, ostati smiren u stresnim situacijama i vlastitim primjerom odgajati dobre ljude, saznajte u nastavku. Ovaj priručnik zapravo vas usmjerava na rad na sebi, na kontrolu vlastitih emocija i reakcija, uz vođenje vlastitog dnevnika odgajanja dobrih ljudi kako bi postali svjesniji roditeljstva. Na kraju svakog poglavlja imate par primjera i zadataka za vježbu. Autorica knjige je Hunter Clarke-Fields mentorica usredotočene svjesnosti, voditeljica podcasta Mindful Mama I kreatorica online tečaja Mindful Parenting. I sama majka dvije kćeri. No, što je uopće usredotočena svjesnost? Meditacija usredotočene svijesti podrazumijeva namjerno vježbanje naše pozornosti da bude u vlastitom trenutku, ne reaktivni i znatiželjna bez osuđivanja. Pa u knjizi imate zanimljive primjere kako svjesno jesti grožđicu ili kako svjesno prati suđe. Znam da vam ovo zvuči smiješno, ali u današnje vrijeme zaista dosta toga radimo na autopilotu bez puno razmišljanja – ručamo dok gledamo televiziju, razgovaramo jedni s drugima preko ekrana mobitela, šećemo bez da promotrimo plavo nebo. Upravo takve stvari autorica naglašava , biti prisutan ovdje i sada je jako važno u odnosu s djetetom – važno je da ono zna da ga čujete i vidite i da ste tu za njega ne da riješite njegov problem, nego da mu pomognete da ga riješi sam. Znate i sami da ono što radimo važnije je od onoga što govorimo, ako želimo da djeca uvažavaju tuđe potrebe moramo i mi uvažavati njihove, ako želimo da budu pristojni moramo to pokazati svojim primjerom. Cijeli prvi dio knjige odnosi se upravo za brigu o sebi, kako ostati uzemljen u stresnim situacijama poput dječjih izlijeva bijesa i u konačnici kako pomoći djetetu. Brinuti za sebe jednako je važno kao i brinuti za svoje dijete, a za zdrav odnos sa svojim djetetom najprije je važno imati zdrav odnos sa samim sobom. Zgodna vježba mi je „početnički um“, prošećite ulicom kojom svakodnevno prolazite kao da ste ovdje prvi put, zanimljivo je kako počinješ uočavati neke skroz nove detalje. Izvor: Čitaj najbolje naslove za djecu i odrasle na shop.egmont.hr! Za svoje burne reakcije važno je postati svjestan svojih okidača, a važno je izbaciti i stres iz tijela. Zgodna je vježba disanja pet-osam – 5 sekundi udah, 8-sekundi izdah zbilja pomaže. Ili protresi ruke i noge kako bi stres izašao van. Ovo ujedno može biti i smiješno, što je dodatni oblik opuštanja. Drugi dio knjige odnosi se na komunikacijske vještine – važnost slušanja, win-win rješenje problema, ponašanje i navike koje su potrebne za mirni dom. Ključne prepreke u komunikaciji s djecom su: okrivljivanje „Uopće se ne želiš potruditi“ , izrugivanje „Ne budi beba, ti si veliki dečko“, prijetnje „Ako ne budeš dobar neću se igrati s tobom“, zapovijedanje „Prestani s tim“, odbacivanje „Sigurna sam da je sve u redu. Pusti to“ i nuđenje rješenja „Zašto ne bi..“ – nismo tu da rješavamo dječje probleme, ali im možemo pomoći da ih riješe sami. Ono što mi je bilo zanimljivo su i ti-poruke. Ovo vrijedi ne samo u odnosu s djecom nego vjerujem sa svima. Često kada smo ljuti kažem „Ti si to napravio“, „Ti se ponašaš kao dijete“ treba okrenuti na ja-poruke to onda više nije napad. „Prestani vikati“ postaje „Kada vičeš, ne mogu ništa čuti i osjećam se mrzovoljno i frustrirano“, „Rekla sam ti da skloniš igračke“ postaje „Uzrujava me kad vidim sve ove igračke razbacane po podu, jer stanem na njih i to me zaboli“. Govori se i o važnosti postavljanja granica, važnosti zajedničke igre, ali i problema pre zgusnutog djetetovog rasporeda ili primjerice previše igračaka s kojima se dijete na kraju uopće ne igra. Govori se i o štetnosti ekrana, te ono što mi se sviđa je uvođenje jednog dana za „detoksikaciju“ bez ekrana. Dala sam vam mali uvid u to o čemu se radi, a pozivam vas da sami pročitate više. Dragom Egmontu hvala na još jednoj odličnoj knjizi o roditeljstvu, ostale recenzije potražite u rubrici Mamina čitaonica Mamina čitaonica - Kutak za ljubitelje knjige - Dnevnik buduće mame (dnevnikbuducemame.com.hr) Pusa i zagrljaj, Mama Željka
Mamina čitaonica

Odgajanje dobrih ljudi

Svi znamo koliko su ljubaznost, suosjećanje i strpljenje važni u odnosu s djecom. No, nije svaki dan idealan. Osim obiteljskog života svatko od nas proživljavaju vlastite stresove i opterećenja. Kada se javi naša reakcija na stres, sve što znamo o idealnom odgoju zapravo pada u vodu. Kako upravljati vlastitim emocijama, ostati smiren u stresnim situacijama i vlastitim primjerom odgajati dobre ljude, saznajte u nastavku.

Ovaj priručnik zapravo vas usmjerava na rad na sebi, na kontrolu vlastitih emocija i reakcija, uz vođenje vlastitog dnevnika odgajanja dobrih ljudi, a sve kako bi postali svjesniji roditeljstva. Na kraju svakog poglavlja imate par primjera i zadataka za vježbu.  

Autorica knjige je Hunter Clarke-Fields mentorica usredotočene svjesnosti, voditeljica podcasta Mindful Mama i kreatorica online tečaja Mindful Parenting. I sama majka dvije kćeri. 

No, što je uopće usredotočena svjesnost?

Meditacija usredotočene svijesti podrazumijeva namjerno vježbanje naše pozornosti da bude u vlastitom trenutku, ne reaktivna i znatiželjna bez osuđivanja. Pa u knjizi imate zanimljive primjere kako svjesno jesti grožđicu ili kako svjesno prati suđe. Znam da vam ovo zvuči smiješno, ali u današnje vrijeme zaista dosta toga radimo na autopilotu bez puno razmišljanja. Ručamo dok gledamo televiziju, razgovaramo jedni s drugima preko ekrana mobitela, šećemo bez da promotrimo plavo nebo. Upravo takve stvari autorica naglašava. Biti prisutan ovdje i sada je jako važno u odnosu s djetetom. Važno je da ono zna da ga čujete i vidite i da ste tu za njega.

Odgajanje dobrih ljudi Svi znamo koliko su ljubaznost, suosjećanje i strpljenje važni u odnosu s djecom. No, nije svaki dan idealan. Osim obiteljskog života svatko od nas proživljavaju vlastite stresove i opterećenja. Kada se javi naša reakcija na stres, sve što znamo o idealnom odgoju zapravo pada u vodu. Kako upravljati vlastitim emocijama, ostati smiren u stresnim situacijama i vlastitim primjerom odgajati dobre ljude, saznajte u nastavku. Ovaj priručnik zapravo vas usmjerava na rad na sebi, na kontrolu vlastitih emocija i reakcija, uz vođenje vlastitog dnevnika odgajanja dobrih ljudi kako bi postali svjesniji roditeljstva. Na kraju svakog poglavlja imate par primjera i zadataka za vježbu. Autorica knjige je Hunter Clarke-Fields mentorica usredotočene svjesnosti, voditeljica podcasta Mindful Mama I kreatorica online tečaja Mindful Parenting. I sama majka dvije kćeri. No, što je uopće usredotočena svjesnost? Meditacija usredotočene svijesti podrazumijeva namjerno vježbanje naše pozornosti da bude u vlastitom trenutku, ne reaktivni i znatiželjna bez osuđivanja. Pa u knjizi imate zanimljive primjere kako svjesno jesti grožđicu ili kako svjesno prati suđe. Znam da vam ovo zvuči smiješno, ali u današnje vrijeme zaista dosta toga radimo na autopilotu bez puno razmišljanja – ručamo dok gledamo televiziju, razgovaramo jedni s drugima preko ekrana mobitela, šećemo bez da promotrimo plavo nebo. Upravo takve stvari autorica naglašava , biti prisutan ovdje i sada je jako važno u odnosu s djetetom – važno je da ono zna da ga čujete i vidite i da ste tu za njega ne da riješite njegov problem, nego da mu pomognete da ga riješi sam. Znate i sami da ono što radimo važnije je od onoga što govorimo, ako želimo da djeca uvažavaju tuđe potrebe moramo i mi uvažavati njihove, ako želimo da budu pristojni moramo to pokazati svojim primjerom. Cijeli prvi dio knjige odnosi se upravo za brigu o sebi, kako ostati uzemljen u stresnim situacijama poput dječjih izlijeva bijesa i u konačnici kako pomoći djetetu. Brinuti za sebe jednako je važno kao i brinuti za svoje dijete, a za zdrav odnos sa svojim djetetom najprije je važno imati zdrav odnos sa samim sobom. Zgodna vježba mi je „početnički um“, prošećite ulicom kojom svakodnevno prolazite kao da ste ovdje prvi put, zanimljivo je kako počinješ uočavati neke skroz nove detalje. Izvor: Čitaj najbolje naslove za djecu i odrasle na shop.egmont.hr! Za svoje burne reakcije važno je postati svjestan svojih okidača, a važno je izbaciti i stres iz tijela. Zgodna je vježba disanja pet-osam – 5 sekundi udah, 8-sekundi izdah zbilja pomaže. Ili protresi ruke i noge kako bi stres izašao van. Ovo ujedno može biti i smiješno, što je dodatni oblik opuštanja. Drugi dio knjige odnosi se na komunikacijske vještine – važnost slušanja, win-win rješenje problema, ponašanje i navike koje su potrebne za mirni dom. Ključne prepreke u komunikaciji s djecom su: okrivljivanje „Uopće se ne želiš potruditi“ , izrugivanje „Ne budi beba, ti si veliki dečko“, prijetnje „Ako ne budeš dobar neću se igrati s tobom“, zapovijedanje „Prestani s tim“, odbacivanje „Sigurna sam da je sve u redu. Pusti to“ i nuđenje rješenja „Zašto ne bi..“ – nismo tu da rješavamo dječje probleme, ali im možemo pomoći da ih riješe sami. Ono što mi je bilo zanimljivo su i ti-poruke. Ovo vrijedi ne samo u odnosu s djecom nego vjerujem sa svima. Često kada smo ljuti kažem „Ti si to napravio“, „Ti se ponašaš kao dijete“ treba okrenuti na ja-poruke to onda više nije napad. „Prestani vikati“ postaje „Kada vičeš, ne mogu ništa čuti i osjećam se mrzovoljno i frustrirano“, „Rekla sam ti da skloniš igračke“ postaje „Uzrujava me kad vidim sve ove igračke razbacane po podu, jer stanem na njih i to me zaboli“. Govori se i o važnosti postavljanja granica, važnosti zajedničke igre, ali i problema pre zgusnutog djetetovog rasporeda ili primjerice previše igračaka s kojima se dijete na kraju uopće ne igra. Govori se i o štetnosti ekrana, te ono što mi se sviđa je uvođenje jednog dana za „detoksikaciju“ bez ekrana. Dala sam vam mali uvid u to o čemu se radi, a pozivam vas da sami pročitate više. Dragom Egmontu hvala na još jednoj odličnoj knjizi o roditeljstvu, ostale recenzije potražite u rubrici Mamina čitaonica Mamina čitaonica - Kutak za ljubitelje knjige - Dnevnik buduće mame (dnevnikbuducemame.com.hr) Pusa i zagrljaj, Mama Željka

Izvor: Egmont webshop

Cijeli prvi dio knjige odnosi se upravo za brigu o sebi, kako ostati uzemljen u stresnim situacijama poput dječjih izlijeva bijesa i u konačnici kako pomoći djetetu. Brinuti za sebe jednako je važno kao i brinuti za svoje dijete, a za zdrav odnos sa svojim djetetom najprije je važno imati zdrav odnos sa samim sobom.

Zgodna vježba mi je „početnički um“. Prošećite ulicom kojom svakodnevno prolazite kao da ste ovdje prvi put, zanimljivo je kako počinješ uočavati neke skroz nove detalje. A zanimljivo je kada tako promotrite i vlastito dijete.

Za svoje burne reakcije važno je postati svjestan svojih okidača, a važno je izbaciti i stres iz tijela. Zgodna je vježba disanja pet-osam – 5 sekundi udah, 8-sekundi izdah zbilja pomaže. Ili protresi ruke i noge kako bi stres izašao van. Ovo ujedno može biti i smiješno, što je dodatni oblik opuštanja.

Drugi dio knjige odnosi se na komunikacijske vještine. Važnost slušanja, win-win rješenje problema, ponašanje i navike koje su potrebne za mirni dom. Ključne prepreke u komunikaciji s djecom su: okrivljivanje „Uopće se ne želiš potruditi“ , izrugivanje „Ne budi beba, ti si veliki dečko“, prijetnje „Ako ne budeš dobar neću se igrati s tobom“, zapovijedanje „Prestani s tim“, odbacivanje „Sigurna sam da je sve u redu. Pusti to“ i nuđenje rješenja „Zašto ne bi..“ – nismo tu da rješavamo dječje probleme, ali im možemo pomoći da ih riješe sami.

Znate i sami da ono što radimo važnije je od onoga što govorimo, ako želimo da djeca uvažavaju tuđe potrebe moramo i mi uvažavati njihove. Ako želimo da budu pristojni moramo poraditi i na svojoj pristojnosti.

Izvor: unsplash.com

Ono što mi je bilo zanimljivo za osvjestiti su TI-poruke. Ovo vrijedi ne samo u odnosu s djecom nego vjerujem sa svima. Često kada smo ljuti kažem „Ti si to napravio“, „Ti se ponašaš kao dijete“  treba okrenuti na ja-poruke to onda više nije napad.  „Prestani vikati“ postaje „Kada vičeš, ne mogu ništa čuti i osjećam se mrzovoljno i frustrirano“, „Rekla sam ti da skloniš igračke“ postaje „Uzrujava me kad vidim sve ove igračke razbacane po podu, jer stanem na njih i to me zaboli“.

Govori se i o važnosti postavljanja granica, važnosti zajedničke igre, ali i problema pre zgusnutog djetetovog rasporeda ili primjerice previše igračaka s kojima se dijete na kraju uopće ne igra. Govori se i o štetnosti ekrana te ono što mi se sviđa je uvođenje barem jednog dana za „detoksikaciju“ bez ekrana.

Dala sam vam mali uvid u to o čemu se radi, a pozivam vas da sami pročitate više. Sigurna sam da ćete pronaći korisne savjete i vježbice.

Dragom Egmontu hvala na još jednoj odličnoj knjizi o roditeljstvu, ostale recenzije potražite u rubrici Mamina čitaonica

Pusa i zagrljaj,

Mama Željka

Svidio ti se post? Lajkaj ga ili podijeli prijateljicama 🙂